Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

F1


GP Καναδά: 1-2 για την McLaren στη νίκη των... ελαστικών

Οι 38 βαθμοί Κελσίου του οδοστρώματος της πίστας του Καναδά ανάγκασε τις ομάδες να παίξουν με τα όρια των ελαστικών και τις στρατηγικές τους και εν τέλει ο Lewis Hamilton αναδείχθηκε νικητής του grand prix (δεύτερη σερί νίκη, δεύτερο σερί 1-2). Ο πιλότος της McLaren έχασε ουσιαστικά μόνο για λίγους γύρους την πρωτοπορία στον αγώνα, από τον Fernando Alonso, με τον Jenson Button να κάνει στο τέλος την αντεπίθεσή του και να παίρνει τη δεύτερη θέση από τον Ισπανό. Στις θέσεις 4-5 οι δύο Red Bull, "πλήρωσαν" τις κακές επιλογές στην επιλογή σκληρής γόμας ελαστικών και κυρίως στα χρονικά σημεία των pit stop.


Η εκκίνηση είχε ως μεγάλο χαμένο τον Vitantonio Liuzzi που είχε... τριπλή επαφή με τον Felipe Massa και αμφότεροι αναγκάστηκαν να μπουν στα pits από τον 1ο γύρο και να αλλάξουν αεροτομές. Παρά την ατυχία του Massa, η Ferrari έδειχνε έτοιμη να πρωταγωνιστήσει στον αγώνα, όντας σε καλή κατάσταση μετά από δύο αποτυχημένους αγώνες και λίγες μέρες πριν την παρουσίαση του ανανεωμένου μονοθεσίου (με το πίσω μέρος να μοιάζει με αυτό της Red Bull), πριν τον αγώνα στη Βαλένθια. Ο Hamilton αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μαλακή γόμα εξ αρχής, όπως και ο Button, με τις Red Bull με τη σκληρή γόμα να υπερτερεί και να πιέζει. Εντυπωσιακή εκκίνηση για τον Michael Schumacher, που από 13ος πέρασε 8ος.
Στον 5ο γύρο η τακτική της Red Bull ευοδώθηκε, αφού ο Mark Webber που εκκίνησε από την 7η θέση λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων πριν την έναρξη του grand prix, προσπέρασε τον Button στην όγδοη στροφή και πήρε την τέταρτη θέση. Στον 8ο γύρο τόσο ο Hamilton, όσο και ο Alonso μπήκαν στα pits και βγήκαν κυριολεκτικά μαζί, με τον Ισπανό να περνά τον Αγγλο, αλλά λίγο αργότερα (στον 15ο γύρο) ο πιλότος της McLaren να ανακτά τη θέση του. Ο Vettel που προπορευόταν στο μεσοδιάστημα άλλαξε σε μαλακή γόμα στον 14ο γύρο. Στον 26ο γύρο ο Alonso επιχείρησε να προσπεράσει τον Hamilton, αλλά ο Αγγλος μπήκε στα pits βάζοντας τη σκληρή γόμα και λίγο αργότερα ακολούθησαν οι Button, Vettel και ο Ισπανός, δίνοντας έτσι την πρωτοπορία στον Webber.

Ιστορία έγραψε ο Rubens Barrichello, ο οποίος με τη συμπλήρωση 59 γύρων στον αγώνα, έσπασε το φράγμα των 15.000 στην καριέρα του, όντας ο πρώτος πιλότος της F1 που το πετυχαίνει.
Οι μηχανικοί της McLaren... παρακαλούσαν τον Hamilton να φροντίσει τα ελαστικά του ώστε να μην αλλάξει εκ νέου, ενώ ο Vettel ολοκλήρωσε εκεί τα pit stop του. Για τους υπόλοιπους πρωτοπόρους υπήρχε ερωτηματικό για το εάν θα μπορούσαν να αντέξουν μέχρι τέλους. Button και Alonso αντάλλασσαν ταχύτερους γύρους, με τον Vettel να αντιμετωπίζει προβλήματα και να... αποσύρεται από τη μάχη με τον Button. Ο Hamilton έφτασε τον Webber που "χρωστούσε" ένα pit stop. Ο Alonso έχανε ταχύτητα και όταν "κόλλησε" πίσω από την Hispania του Karun Chandhok, ο Button βρήκε την ευκαιρία να τον προσπεράσει και να αρχίσει να μειώνει την “ψαλίδα” και από τον ομόσταυλό του, που δεν εισάκουσε τις οδηγίες της ομάδας του και είχε καταστρέψει τα ελαστικά του.

Την ώρα που ο Sebastien Buemi προσπερνούσε τον Schumacher για την όγδοη θέση και ο Robert Kubica έκανε ταχύητερο γύρο, οι δύο McLaren άνοιγαν τη διαφορά από τον Alonso που τρεις γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας πέταξε "λευκή πετσέτα". Το ίδιο και οι δύο Red Bull, με τους ιθύνοντες να μην επιτρέπουν στον Vettel να πιέσει, την ώρα που ο Webber με τη μαλακή γόμα μάζευε τη διαφορά όντας πέμπτος, χωρίς να καταφέρει κάτι παραπάνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου